Orion Diagnostica – panostuksia tulevaan

Kehon ulkopuolisia, helppokäyttöisiä, nopeita ja luotettavia diagnostisia testejä sekä lähitestaukseen soveltuvia testijärjestelmiä valmistavalle Orion Diagnosticalle vuosi 2011 oli työntäyteistä aikaa. Vuoden aikana jatkettiin systemaattisesti tuoteportfolion tasapainottamista ja tiettyjen ikääntyvien tuotteiden korvaamista kohdistamalla resursseja erityisesti lähitestaukseen. Hyviä tuloksia saavutettiin esimerkiksi Pohjoismaissa, itäisessä Keski-Euroopassa ja Kiinassa.

QuikRead® 101 -järjestelmän helppokäyttöisyyttä lisäävän prefilled-tuoteversion ja uuden sukupolven mittalaitteen QuikRead go®'n lanseeraukset etenivät suunnitelmien mukaisesti vuoden 2011 aikana. QuikRead go -laitteella tehtävä markkinoiden nopein automaattinen CRP-testi (C-reaktiivinen proteiini) auttaa lääkäriä erottamaan bakteeri-infektion virusinfektiosta jo potilaan ollessa vastaanotolla ja näin määrittämään antibioottihoidon tarpeellisuuden.

Yksi vuoden merkittävimmistä askeleista otettiin heinäkuussa, kun Orion Diagnostica vahvisti tutkimus- ja tuotekehityspohjaansa hankkimalla uuden varhaisvaiheen teknologian ostamalla englantilaisen GeneForm Technologies Ltd -teknologiayhtiön koko osakekannan. Hankittu teknologia antaa Orion Diagnosticalle työkalun uuden liiketoimintatukijalan rakentamiseen ja vahvistaa yrityksen kilpailukykyä erityisesti infektiotautien diagnostiikassa.

Diagnostiikka-alan kehittymistä kuvastaa yhtäältä kasvava kilpailijoiden määrä ja toisaalta yritysten väliset fuusiot. Orion Diagnostican valtteja kiristyvässä kilpailutilanteessa ovat muun muassa innovatiiviset tuotelanseeraukset sekä kyky tunnistaa asiakkaiden tarpeita.

Vuoden 2012 aikana keskitymme tuotelanseerauksiin sekä hyödyntämään laajennettua tutkimus- ja tuotekehityspohjaamme.

Liikevaihto

Osuus liikevaihdosta